DOLAR 32,2163 0.03%
EURO 35,0687 0.16%
ALTIN 2.529,671,17
BITCOIN %
İstanbul
19°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Bu önyargıyı ‘metaverse’le kırdı
41 okunma

Bu önyargıyı ‘metaverse’le kırdı

ABONE OL
13 Şubat 2024 00:27
Bu önyargıyı ‘metaverse’le kırdı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Bolu Yeniçağa Çok Programlı Anadolu Lisesi’nde hem matematik öğretmenliği hem de okul müdürlüğü yapan İlknur Pınarcı, web 3 araçları ve ‘metaverse’ teknolojisi üzerine çalışmaya 3 yıl önce başladı. Çalışmalarını matematikle birleştirmek için ise ilk adımı bir Avrupa Birliği girişimi olan eTwinning projesi hazırlayarak attı ve öğrencilerine matematik sorularının gerçek hayattaki karşılığını göstermek için bir dijital evren oluşturdu. Bir buçuk yıldır matematik dersini metaverse üzerinden anlatan İlknur öğretmen öğrencileri üzerindeki gözlemlerini, çalışmalarının sonuçlarını ve son yıllarda çok tartışılan eğitim ve teknoloji ilişkisini şöyle anlattı:

BAĞ KURAMADIKLARI İÇİN YÜZDE 30’U KAYBEDİYORUZ
‘Matematik; soyut kavramlarla, kurallarla ve formüllerle dolu bir alan. Çocuğun bir şeyi sevebilmesi için önce zihninde anlamlandırması gerekiyor. Mesela türev, integral gibi konularla günlük yaşam arasında bir bağ kuramıyor. Bağ kuramayınca da ‘bu benim gerçek hayatta ne işime yaracak’ diyor. İşte tam bu noktada küçük yaşta yani daha derse giriş aşamasında çocuklar arasında yüzde 30 oranında bir eleme yaşıyoruz. Çünkü beyin anlamlandıramadığı zaman diğer basamaklara geçemiyor. Burada gelişen teknoloji imdadımıza yetişti.

MATEMATİK BURALARDA İŞE YARAYACAK
Matematik ve geometride, konunun günlük yaşamdaki yerini sanal alanda tasarladım. Eğitim senaryolarını metaverse alanında inşa ettim. Mesela en büyük ortak bölen (EBOB) ve en küçük ortak kat (EKOK) konusunda klasik sorular vardır. Bir arsanın etrafını ağaçlandırmakla ilgili soru buna örnektir. Bu soru için bir arazi oluşturduk. Yaşlı bir amcayı o tarlanın başına koyduk. Bu amca avatarıyla oradaki öğrenciden yardım istiyor. ‘Alanın boyutları şu, tarlamı ağaçlandırmak istiyorum, eşit aralıklarla dikeceğim, bunun da maliyetini en aza indirmek istiyorum. Kaç fidan almam gerekir?’ diye soruyor. Bir hastane ortamında doktor, hemşire ve hizmet personelinin nöbet günlerinin tekrar ne zaman çakışacağıyla ilgili başka soruda bu kez EKOK’la karşılaşıyoruz. Bu gibi örneklerle çocuk konunun gerçek hayatta karşılığı olduğunu net bir şekilde anlıyor. Ve o ön yargı kırılıyor.

İLGİ ARTTI, SIRA AKADEMİK BAŞARIDA
eTwinning projesiyle 9 farklı ilden 10 matematik öğretmeni ve İspanya, Romanya, Moldova ve Ürdün olmak üzere 4 ülkeden 5 yabancı öğretmene eğitim verdik. Daha sonra MEB’in ‘Matematik Seferberliği’ çerçevesinde yürütülen ‘Meta-Mat’ projesi kapsamında, bu öğretmenler tarafından13 farklı okuldan seçilmiş 57 öğrenciye de bu eğitim yöntemini uyguladık. Öğrenciler üzerinde yaptığımız ‘Matematik Tutum Ölçeği’ sonuçlarına göre 5 üzerinden 2 olan derse karşı ilginin, 4’e yükseldiğini gördük. Yani çocuklar bu şekilde sunulan matematiği sevdi. İlgiyi sağladık, şimdi yöntemin akademik başarıya etkilerini ölçeceğiz.

ÇOCUKLARDA MERAK UYANDIRIYOR
Pandemide alıştığımız internet araçlarıyla eğitim öğretimi uzaktan sürdürdük. Metaverse uzun yıllardır var ama eğitime entegrasyonu daha çok yeni başladı, iyi analiz etmek lazım. Eğitimde kullanacağımız aracın ne olduğunu bilmek çok önemli. Açıkçası lisedeki öğrencilerin bu alanı çok fazla talep ettiklerini biliyorum. VR gözlükleri takmak, o dünyaya dahil olmak, neyle karşılaşacaklarını bilmemek çocukta önce bir merak uyandırıyor. Laboratuvarımızı ve bu modeli diğer okullardan misafir öğrencilerimize de sunuyoruz. Öğretmenlerin de teknolojiyle ilişkilerini artırması gerekiyor.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetiantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıescort gaziantepescort gaziantepizmir hazır betonhaberistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum